„Előbb a globalizáció, majd a gazdasági válság is erőteljes hatást gyakorolt a vállalatok életére, versenyhelyzetére. Az üzleti élet szereplői szembesültek azzal a ténnyel, hogy a kiváló minőségű termékek, a modern technológiai megoldások, a tökéletesen szervezett folyamatok, a zseniális üzleti modellek immár sokak számára elérhetővé váltak, így ezek önmagukban nem jelentenek versenyelőnyt a többi piaci szereplővel szemben. Egyre többen kezdték felismerni, hogy a szervezetek egyediségét, a fejlődésük motorját a munkatársak jelentik, hiszen ők rendelkeznek azon tudással, tapasztalattal, melyek a vállalat sikeres működéséhez szükségesek. Azonban a sikerhez el kell érni, hogy az emberek által képviselt tudástőkét a vállalat érdekében használják, ezáltal minél magasabb teljesítményt nyújtsanak. A világ legeredményesebb vállalatai az elkötelezettséget tartják az üzleti siker alapvető elemének. Ennek hiányában még a legkorszerűbb eszközökkel, rendszerekkel rendelkező vállalatok sem lehetnek a kiélezett üzleti verseny győztesei.” (forrás: Szűcsné Szaniszló Zsuzsa)