Napjaninkban a humán erőforrás menedzsmentet foglalkoztató három nagy kihívás közül az egyik a generációk kezelése a munkahelyeken. A munkaerőpiac változásának köszönhetően a munkahelyeken egyszerre szinte az összes generáció jelen van. Ez egyben azt jelenti, hogy a munkáltatóval, a munkahellyel szemben más és más, generációnként különböző elvárások fogalmazódnak meg.
A mi megközelítésünkben a generáció menedzsment az egyensúly teremtésről szól.
Egyrészt egyensúlyt teremteni a szervezet technológiájából, kultúrájából és pénzügyi kereteiből adódó lehetőségei és a különböző generációk elvárásai között. Vannak olyan esetek, amikor azt kell megmagyarázni az egyik generációnak „Miért nem tudja teljesíteni a számára fontos szükségletet a vállalat” („nem kellene a CNC gép mellett facebook-ozni”) és vannak olyan esetek is, amikor egy másik generációnak kell megmagyarázni azt, hogy a vállalat jövője szempontjából miért fontos a bevezetendő változás a teljesítmény menedzsmentben, vagy a mentoringban.
Másrészt egyensúlyt teremteni a különböző generációk együttműködésében, tréningeken és workshopokon keresztül.
A leggyakrabban akkor kell erre a kérdésre fókuszálni, ha …
- … ha úgy látjuk, hogy valami nem működik a különböző korosztályok között
- … a jövőben fel akarunk venni embereket
- … az elkövetkezendő öt évben a munkatársaink jelentős része nyugdíjba megy
- … a középvezetés nehezen kezeli az újonnan belépő fiatalokat
- … az új belépő fiatalok között lényegesen nagyobb a kilépő fluktuáció, mint a többi korosztály esetén
- … nem akarnak hozzánk jönni a fiatal munkatársak
A projekt eredményei:
- Erősödik a belső munkáltatói image.
- Kevesebb vezetői energiát kell fordítani a generációs konfliktusok kezelésére.
- Javul a vállalat külső munkáltatói image-e.
- Erősödik a munkatársak elkötelezettsége.
- Csökken a kilépési fluktuáció.
- Csökken a fluktuáció költsége.